Modely
Land-Rover S2B Forward Control s nástavbou Marte
Další zajímavou specialitou spojenou se značkou Land-Rover, jsou hasičské speciály rakouské firmy Theodor Marte. Firma na vozidlech značená jako Theodor Marte Feuerwehrfahrzeuge, Karosserie- und Fahrzeugbau, sídlí v rakouském Weileru ve spolkové zemi Vorarlbersko. Založena byla roku 1964, kdy vznikla také její výrobní hala včetně lakovny. Nabízeny byly opravy karosérií všech vozidel a autolakýrnické práce.
Land-Rover S2, S2A a S3 - hasičské speciály Rosenbauer
Dnes již světoznámý úpravce vozidel, firma Rosebauer International, má za sebou dlouhou a slavnou historii. Roku 1866 si v rakouském Linzi založil firmu jistý Johann Rosenbauer (1828-1894) – vedle jiného sortimentu prodával vybavení, výstroj a výzbroj pro hasičské sbory, od knoflíků, přes helmy až po hadice či ruční pumpy. Roku 1888 podnik převzal Konrad Rosenbauer (1856-1909), který zavedl vlastní výrobu hasicích zařízení.
LR S2 a S2A - Švýcarská armáda
Švýcarská armáda patřila mezi významné zákazníky automobilky Rover – během historie značky nakoupila minimálně několik stovek vozidel. Land-Rovery však nebyly samozřejmě první ani jediná lehká vozidla s náhonem na všechna čtyři kola, která byla používána.
Land-Rover S2 - Shorland
Základem konstrukce britských obrněných vozidel stavěných na podvozku Land-Rover bylo obrněné vozidlo navržené na základě požadavků Royal Ulster Constabulary (RUC) na vozidlo pro účely hlídkování na hranici Irské republiky a Severního Irska, které mělo zabránit organizovanému pašování.
Land-Rover S2 - Cuthbertson
Když roku 1936 pán s krásným jménem James Archibald Cuthbertson zakládal v Biggaru ve skotském hrabství Lanarkshire firmu James A. Cuthbertson Ltd., určitě netušil, jak neodmyslitelně se jeho volnomyšlenkářské nápady na zvýšení průchodnosti vozů Land-Rover zapíše do historie značky.
Land-Rover S2 - Dokumentární expedice pana Herberta Zipkina
Roku 1959 si americký občan pan Herbert Zipkin (1921-2008) pořídil nový S2 109“ Station Wagon (zakoupen byl údajně téměř přímo z výrobní linky) a vlastními silami jej proměnil v expediční vozidlo, které mělo manželský pár Zipkinových doprovázet jeho filmařskými výpravami.
Land-Rover S2 - S2A/S3 109“ 1-Ton & TACR-1
Od dubna 1969 až do roku 1977 byl vyráběn jeden z nejvzácnějších modelů vozu Land-Rover vůbec – tzv. One-Ton. Šlo o užitkovou variantu se zvýšenou nosností a využitelností pro speciální nástavby, velmi zjednodušeně řečeno šlo o S2B Forward Control se standardní karoserií vozu s rozvorem 109“.
Land-Rover S2 - S2A & S2B Forward Control
Platnost vozů Land-Rover jako užitkových vozidel se prokázala již u první série, snaha maximalizovat ložnou plochu a nosnost vozů však pokračovala i u série druhé.
Land-Rover S2 & S2A
Land-Rover S2 – 1958-1961
Rokem 1958 se mělo završit desetiletí výroby vozů Land-Rover. Vozy sice prošly dvěma změnami rozvoru u krátkých variant (86“ a později 88“) a přibyly i dlouhé rozvory 107“ a 109“, bylo však jasné, že vůz potřebuje modernizaci.
Land-Rover S2 - Trans-Darien Expedition
Darién. Zní to jako exotický název z nějaké moderní pohádky – a vlastně tahle asociace není daleko od pravdy.
Jedná se o nevelké pásmo tropického deštného pralesa na pomezí Kolumbie a Panamy, dnes o rozměrech 50 x 160 kilometrů, který zatím úspěšně odolal pokusům postavit zde fungující infrastrukturu, která by tak pomohla propojit oba americké kontinenty prostřednictvím Panamericany, silnice táhnoucí se z Aljašky až do Patagonie a překonávající vzdálenost zhruba 48 000 km.
Land-Rover S2 - Post Office Telephones
Historie britského BT (British Telecom), dnešní nástupnické firmy státní General Post Office se datuje od roku 1846, kdy firma Electric Telegraph Company vybudovala první celonárodní telegrafickou komunikační síť.
Land-Rover S2A DPV "Pink Panther"
Land-Rover S2A Pink Panther - Růžový panter (pojmenovaný po známé filmové sérii s Peterem Sellersem v hlavní roli) používaný příslušníky elitní jednotky britské armády - SAS (Special Air Service) v mnoha utajovaných konfliktech a misích po celém světě, se stal pravděpodobně nejslavnějším speciálním bojovým terénním vozidlem, které kdy bylo zkonstruováno. Oficiálně je známo spíše pod zkráceným označením DPV (Desert Patrol Vehicle, tedy pouštní hlídkové vozidlo).