Modely
Land-Rover S2B Forward Control s nástavbou Marte
Další zajímavou specialitou spojenou se značkou Land-Rover, jsou hasičské speciály rakouské firmy Theodor Marte. Firma na vozidlech značená jako Theodor Marte Feuerwehrfahrzeuge, Karosserie- und Fahrzeugbau, sídlí v rakouském Weileru ve spolkové zemi Vorarlbersko. Založena byla roku 1964, kdy vznikla také její výrobní hala včetně lakovny. Nabízeny byly opravy karosérií všech vozidel a autolakýrnické práce.
Land-Rover S2, S2A a S3 - hasičské speciály Rosenbauer
Dnes již světoznámý úpravce vozidel, firma Rosebauer International, má za sebou dlouhou a slavnou historii. Roku 1866 si v rakouském Linzi založil firmu jistý Johann Rosenbauer (1828-1894) – vedle jiného sortimentu prodával vybavení, výstroj a výzbroj pro hasičské sbory, od knoflíků, přes helmy až po hadice či ruční pumpy. Roku 1888 podnik převzal Konrad Rosenbauer (1856-1909), který zavedl vlastní výrobu hasicích zařízení.
Land-Rover S3 109" a 88" LW v nizozemských službách
Počátkem sedmdesátých let začaly nizozemské ozbrojené síly uvažovat o modernizaci svého vozového parku, z velké části stále plného Nekaf Jeepů a vozidel Auto Union Munga (a v případě Královské nizozemské námořní pěchoty vozy Land-Rover S2A 88“). Jedním z očividných kandidátů byla vozidla Land-Rover, která měla mezitím ve službách evropských i světových armád již dlouholetou tradici – pro značku to však nebyly nikterak úspěšné doby.
LR S2 a S2A - Švýcarská armáda
Švýcarská armáda patřila mezi významné zákazníky automobilky Rover – během historie značky nakoupila minimálně několik stovek vozidel. Land-Rovery však nebyly samozřejmě první ani jediná lehká vozidla s náhonem na všechna čtyři kola, která byla používána.
Land-Rover S2 - Shorland
Základem konstrukce britských obrněných vozidel stavěných na podvozku Land-Rover bylo obrněné vozidlo navržené na základě požadavků Royal Ulster Constabulary (RUC) na vozidlo pro účely hlídkování na hranici Irské republiky a Severního Irska, které mělo zabránit organizovanému pašování.
Land-Rover S1 - West-East Expedition
Mike a Mal Leylandovi byl pár australských cestovatelů a filmařů, v Austrálii známých pro svůj televizní pořad Ask the Leyland Brothers, která byla v australské televizi vysílána v letech 1976-1980 a 1983-1984 a mnoha australským divákům nabízela první pohled na zastrčenější kouty australského kontinentu, tzv. outback. Oba se narodili ve Velké Británii, těsně po druhé světové válce se však jejich rodina přestěhovala do Austrálie.
Land-Rover S2 - Cuthbertson
Když roku 1936 pán s krásným jménem James Archibald Cuthbertson zakládal v Biggaru ve skotském hrabství Lanarkshire firmu James A. Cuthbertson Ltd., určitě netušil, jak neodmyslitelně se jeho volnomyšlenkářské nápady na zvýšení průchodnosti vozů Land-Rover zapíše do historie značky.
Land-Rover S3 - Centaur
Průchodnost terénem nebyla nikdy slabinou vozů Land-Rover, existují však typy terénu, kde jsou lehká kolová vozidla v nevýhodě např. ve srovnání s pásovými, ať už jsou sebelepší.
V historii značky Land-Rover se najde několik zajímavých pokusů, jak průchodnost terénem maximalizovat, ať už se jedná o tzv. Forest Rovery firmy Roadless, pásové vozy Cuthbertson nebo polopásová vozidla Centaur.
Land-Rover S1 - 86/88" a 107/109''
Úvod do 86“ a 107“
V roce 1953 už byl Land – rover zavedený, oblíbený a dobře se prodával. Zákazníci měli jen jednu podstatnou výhradu a to, že má malý prostor pro náklad. Proto byl na podzim typ S1 80“ nahrazen typem S1 86“, který měl o 25% větší objem korby a nově byl uveden pick-up S1 107“, který měl ložnou plochu o délce 6 stop. Toto dlouhé provedení bylo známo pod označení Land-rover 4-Wheel-Drive Pick-Up.
Land-Rover S2 - Dokumentární expedice pana Herberta Zipkina
Roku 1959 si americký občan pan Herbert Zipkin (1921-2008) pořídil nový S2 109“ Station Wagon (zakoupen byl údajně téměř přímo z výrobní linky) a vlastními silami jej proměnil v expediční vozidlo, které mělo manželský pár Zipkinových doprovázet jeho filmařskými výpravami.
Land-Rover S2 - S2A/S3 109“ 1-Ton & TACR-1
Od dubna 1969 až do roku 1977 byl vyráběn jeden z nejvzácnějších modelů vozu Land-Rover vůbec – tzv. One-Ton. Šlo o užitkovou variantu se zvýšenou nosností a využitelností pro speciální nástavby, velmi zjednodušeně řečeno šlo o S2B Forward Control se standardní karoserií vozu s rozvorem 109“.
Land-Rover S2 - S2A & S2B Forward Control
Platnost vozů Land-Rover jako užitkových vozidel se prokázala již u první série, snaha maximalizovat ložnou plochu a nosnost vozů však pokračovala i u série druhé.
Land-Rover S2 & S2A
Land-Rover S2 – 1958-1961
Rokem 1958 se mělo završit desetiletí výroby vozů Land-Rover. Vozy sice prošly dvěma změnami rozvoru u krátkých variant (86“ a později 88“) a přibyly i dlouhé rozvory 107“ a 109“, bylo však jasné, že vůz potřebuje modernizaci.
Land-Rover S3 - 109 V8 "Stage One"
Sedmdesátá léta dvacátého století. Firma British Leyland, konsorcium britských automobilek s tradicí od roku 1895 a čtyřicetiprocentním podílem na trhu, se i přes ziskovost některých značek (Jaguar, Rover a Land-Rover) a modelů (Mini) dostávala do velkých problémů.
Land-Rover S2 - Trans-Darien Expedition
Darién. Zní to jako exotický název z nějaké moderní pohádky – a vlastně tahle asociace není daleko od pravdy.
Jedná se o nevelké pásmo tropického deštného pralesa na pomezí Kolumbie a Panamy, dnes o rozměrech 50 x 160 kilometrů, který zatím úspěšně odolal pokusům postavit zde fungující infrastrukturu, která by tak pomohla propojit oba americké kontinenty prostřednictvím Panamericany, silnice táhnoucí se z Aljašky až do Patagonie a překonávající vzdálenost zhruba 48 000 km.
Land-Rover S1 - Snowy Mountains Hydro-Electric Scheme
Když se Sir William Hudson KBE (1896-1978) roku 1971 jen neochotně odebíral do výslužby po 24 letech práce v pozici šéfa australského Snowy Mountains Scheme (projekt známý také jako Snowy Mountains Hydro-Electric Scheme pod správou Snowy Mountains Authority), zbývaly do dokončení velkolepého vodního díla pouhé tři roky.
Land-Rover S2 - Post Office Telephones
Historie britského BT (British Telecom), dnešní nástupnické firmy státní General Post Office se datuje od roku 1846, kdy firma Electric Telegraph Company vybudovala první celonárodní telegrafickou komunikační síť.
Land-Rover S3 109" v norských službách
Roku 1974 se norská armáda rozhodla modernizovat svůj autopark, v tu dobu ještě stále sestávající ze zastaralých vozidel Jeep Willys, Volvo a Dodge WC. Armádní specifikace vyžadovala vozidlo s 24-voltovou elektroinstalací, možností rychlé přestavby na mobilní velitelské stanoviště, vysokou nosnost a průchodnost terénem.
Za místo, kde měly proběhnout zkoušky, bylo vybráno dnes již zaniklý vojenský prostor poblíž obce Helgelandsmoen, založené roku 1868 a po 2. světové válce (až do zániku roku 2004) sloužící za stanoviště armádního technického a ženijního výcvikového útvaru.
Land-Rover S1 - GRIP-Kaross
Karosárna GRIP ve Västerviku vznikla z „trosek“ zkrachovalé karosárny AB Spik roku 1937 jako výrobce kabin pro nákladní vozidla.
Land-Rover S1 - Tempo
Německé Tempo, firma známá také jako Vidal & Sohn Tempo-Werke GmbH, je vedle belgické Minervy další firmou, která na základě licence vyráběla modifikované Land-Rovery první série. Podobně jako Minerva je Tempo velice zajímavým výrobcem, který neváhal jít cestou neotřelých konceptů a leckdy s nimi slavil úspěchy.