Přihlášení
Zveme Vás
-
Sobota, 12 Říjen, 2024 - 10:00 - 18:00
Veřejná karta
S1 86" Truck Cab - "Tercius" (Martin)
- Vlastník vozidla: Martin Tůma
- Typ: S1 Truck Cab
- Rozvor: 86"
- Datum a rok výroby: 1955
- Motor: zážehový vidlicový osmiválec
- Objem válců: 3528 cm3
Tercius byl vyroben v roce 1955 a z jeho historie je známo pouze to, že kdysi přišel o původní registraci a někdy v 90tých letech byl znovu zaregistrován na tzv. "age-related plates", britských poznávacích značkách vydávaných úřady vlastníkům, kteří odprodali nebo jiným způsobem přišli o původní registraci. Zřejmě v téže době dostal V8 motor původem z RRC. Zbytek vozu je původní.
S1 88" Station Wagon - "Primus" (Martin)
- Vlastník vozidla: Martin Tůma
- Typ: S1 Station Wagon
- Rozvor: 88"
- Datum a rok výroby: březen 1957
- Motor: zážehový řadový čtyřválec
- Objem válců: 1997 cm3
Primus byl pravděpodobně první Land Rover v Československu. Přímo z továrny, kde byl vyroben v březnu 1957, byl zakoupen britskou armádou a odeslán do Prahy, aby tam následujících 6 let sloužil jako dopravní prostředek pro vojenské attaché britského zastupitelského úřadu. V roce 1963 byl přes Tuzex prodán prvnímu českému majiteli a přes několik dalších doputoval v roce 2003 až k majiteli současnému.
S3 88" Station Wagon (Neklan)
- Vlastník vozidla: Neklan Herold
- Typ: S3 Station Wagon
- Rozvor: 88“
- Datum a rok výroby: 1979
- Motor: zážehový řadový čtyřválec
- Objem válců: 2286 cm3
Sloužilo ve Švýcarsku, do ČR dovezeno na jaře 2011.
Pravděpodobně vozidlo z flotily soukromé společnosti nebo státní správy - v ČR je ještě jedno téměř totožné, včetně zvláštních doplňků, např. plynová vzpěra na zadních dveřích do kufru nebo stěrač s ostřikovačem na stejných dveřích. Původní rám včetně špiček a zadního příčníku - na bulkheadu byly opravován pouze prostor pro nohy u řidiče a spolujezdce, náchylný ke korozi.
S2A 88" Truck Cab (keny)
- Vlastník vozidla: Luděk Königsmark
- Typ: S2A Truck Cab
- Rozvor: 88"
- Datum a rok výroby: červenec 1967
- Motor: zážehový řadový čtyřválec
- Objem válců: 2286 cm3
Auto vydraženo prostřednictvím aukčního serveru eBay v roce 2010 od předchozího majitele z Cardiffu ve Walesu. Po pořízení vůz dojel do České republiky po vlastní ose, od listopadu roku 2011 dochází k postupnému odstraňování zásahů předchozích majitelů do původní konstrukce a výbavy vozu. K postupné renovaci dochází za provozu, vozidlo se pravidelně účastní značkových srazů.
Více o vozidlech typu S2 a S2A najdete zde.
S2A 109" Ambulance (guido)
- Vlastník vozidla: Petr Dittrich
- Typ: S2A Ambulance
- Rozvor: 109"
- Datum a rok výroby: 1972
- Motor: zážehový čtyřválec
- Objem válců: 2286 cm3
Vozidlo z přebytků nizozemské armády (více o LR v nizozemských službách také zde), kde sloužilo v letech 1972-1991. Díky tomu jde o vozidlo s levostranným řízením. Jde o automobil s nástavbou britské karosářské společnosti Marshalls of Cambridge, která navrhla a sériově montovala sanitní nástavby pro armádní vozidla Land-Rover. Původně šlo o nástavbu s možností převozu až čtyřech ležících pacientů. Vozidlo z armádních přebytků koupil Marcel J. Vonk, který provedl první civilní registraci 25.
S3 109" Station Wagon (pajam)
- Vlastník: Pavel Machek
- Typ: S3 Station Wagon
- Rozvor: 109"
- Datum a rok výroby: 1. 11. 1981
- Motor: zážehový řadový čtyřválec
- Objem válců: 2286 cm3
Vozidlo bylo importováno ze Švýcarska, kde sloužilo u správy silnic v Zürichu, po koupi vozu pak prošlo kompletní renovací u Eliott Land Rovers v Českých Budějovicích, včetně laku v standardním dobovém odstínu Limestone. Dokončeno bylo v září 2013 a od té doby se pravidelně účastní značkových srazů.
S2A 88" Station Wagon (?)
- Vlastník vozidla: ?
- Typ: S2A
- Rozvor: 88
- Datum a rok výroby: 1969
- Motor: zážehový řadový čtyřválec
- Objem válců: 2286 cm3
Vůz importovaný ze Švýcarska, sloužil původně ve švýcarské armádě. Mimo levostranného řízení má také vyhřívání předních oken a safari střechu montovanou na vozidla typu Station Wagon. Vzhledem k roku výroby (po roce 1968 u exportních vozidel) má už světla montovaná v blatnících. Na autě je původní lak v motorovém prostoru a v interiéru. Zvenku byl nalakován do červeno- slonové barvy.